Ako vyhľadať rybí olej?

Back to Blog

Ako vyhľadať rybí olej?

Ako nájsť rybí olej v e-shopoch?

Väčšina z nás klikne na Google s očakávaním, že si rybí olej jednoducho a rýchlo “vygooglií”. A vyberie..

Bude to ale skutočný výber? Možno aj nie. Časy sa menia. Spoločnosť Google je súkromná obchodná spoločnosť, a ako každá iná firma chce vytvárať finančný zisk. Nie je to neziskovka alebo projekt programátorov otvoreného fóra, budujúceho nezávislý vyhľadávací algoritmus.

Ako z bezplatného poskytovania informácií vytvoriť zisk? Google v oblasti tvorby zisku zrejme pristúpil k inovácii stratégie. Vyzerá, že spočiatku nenápadne a v súčasnosti už aj  viditeľnejšie začína manipulovať poskytnuté informácie.  Akým spôsobom?

Od augusta 2018 Google zásadne zmenil vyhľadávací algoritmus v záujme lepšieho „posudzovania“ čo je dôveryhodné a správne. Ako presne nikto nevie. Sú tu však prvé výsledky  vylepšení, schované pod ochranu používateľov pred „nevhodnými informáciami“.

Príklad: hľadáte „rybí olej“.

Pri hľadaní cez Google sa Vám ponúknu články o rybom oleji niekoľko rokov staré, články spochybňujúce účinky, šokujúce bulvárne články typu „pozor, opatrne s rybím olejom“,  očividne zavádzajúce články tvrdiace napríklad „kvalitný rybí olej by mal byť čím viac koncentrovaný, najlepšie vo forme etylesteru“. Čiže odporúčanie polosyntetických derivátov ako najvhodnejšej formy omega-3 mastných kyselín. Rovnako sa ponúkajú rôzne zdroje vychádzajúce z jedinej „na mieru ušitej“ negatívnej vedeckej štúdie, negujúcej pozitívne účinky overené tisíckami iných štúdií.

Rybí olej alebo výrobky vyrábané na Slovensku a s nimi súvisiace internetové stránky  nenájdete vôbec. Môžete trpezlivo prechádzať až do poslednej strany hľadania. Fakt, že sa na Slovensku vyrába rybí olej nie je zrejme podľa algoritmu Google dostatočne relevantný. A zrejme, ani nie je vhodný pre Vaše zdravie, peňaženku a vlastne je to úplne zbytočná informácia.  

Do júla 2018 by ste rybie oleje vyrábané na Slovensku našli bez problémov, na prvých miestach. Po inovácii vyhľadávacieho algoritmu zostali v ponuke vyhľadávača Google len sieťové lekárne s výrobkami medzinárodných korporácií alebo výrobky  vyrobené v Číne neznámym výrobcom, zabalené pod privátnou obchodnou značkou.

Podobne, viaceré slovenské e-shopy so zdravou výživou náhle zmizli z výsledkov vyhľadávania alebo sa posunuli na úplný koniec rebríčka. Vyzerá to tak, že ak chcú slovenské e-shopy prežiť, musia od augusta 2018 pravidelne platiť reklamu u Google. Bez reklamy sa nezaobídu.

Účel svätí prostriedky, prečo sa viaceré skutočne relevantné informácie nezobrazia. Je čas vyberať zisky z reklám z rozvinutého segmentu trhu…

 

Ako sa brániť reklamnnej manipulácii?

Vyhľadávač DuckDuckGo, nezávislý od reklám.

Projekt vyhľadávača DuckDuckGo.com je nezávislým vyhľadávačom. Váži si Vaše súkromie. Nezbiera údaje používateľov o vyhľadávaní, nepoužíva žiadne cielené reklamné odkazy. Všetkým užívateľom ponúka rovnaké výsledky. Neprispôsobuje výsledky podľa nazbieraných údajov o Vás. Nevytvára okolo Vás “informačnú bublinu” šitú na mieru pre Vás a pre vlastné reklamné záujmy.

Vyskúšajte diametrálny rozdiel výsledkov

Skúste napríklad cez DuckDuckGo hľadať „rybí olej“. Na rozdiel od Google Vám budú ponúknuté informácie o všetkých existujúcich výrobkoch, dokonca slovenské sú na prvom mieste. To, čo je v nezávislom vyhľadávači na prvom mieste, Vám paradoxne Google neponúkne vôbec. Zrejme v záujme  „ochrany“ pred nepodstatnými informáciami.

Pri hľadaní na internete stačil Google, dnes to už zrejme neplatí.

Ak sa spoľahnete na Google, mnohé výsledky neuvidíte vôbec. Namiesto nich uvidíte dva až štyri reklamné odkazy nad výsledkami a ďalšie reklamy dole, ako to najdôležitejšie pre Vás.

Veľa úspechov v hľadaní a správnom výbere.

social position

Share this post

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Back to Blog